A harmadik túránk igazán rövid, de annál izgalmasabb volt, legalábbis szerintem. A Pomázhoz tartozó Kiskovácsi településrészre hirdettem találkozót. Egy kis késéssel elég sokan össze is gyűltünk. 23 gyerek, 27 felnőtt és 1 kutya alkotta a csapatunkat.

A patak folyásával szemben haladtunk egyre beljebb, a Holdvilág-árokban. Sokszor át kellett kelnünk a kis vízfolyáson. Hidak nem nagyon segítették a haladást, bár ez senkit nem zavart. Főleg engem nem. Imádom a patak átkeléseket. Kb 1 óra alatt értük el a szurdok végét, ami egy 15 m magas függőleges sziklafalat jelent. A gyerekek természetesen bejárták az ott található, Y barlangot, ami igazából nem barlang, hanem, valószínűleg bányászati céllal készített mesterséges járat. Persze ez nem ront az élményen. Ez után jött a túra legizgalmasabb része. A Meteor létra leküzdése. A létra 10 m hosszú és függőlegesen vezet fel a szikla peremére. Ha ez nem lenne elég izgalmas, mászás közben meg kell küzdeni a lezúduló vízeséssel is, ami a létra alsó fokaira ontja a vizet. Mi pont a legjobb időben voltunk ott. Volt víz, de nem áztatott el teljesen. Ugyanis nagyobb szárazság idején sajnos nincs vízhozam, esős vagy hóolvadós időben pedig igazi zuhatagot láthatunk ott.

Szépen sorban, egyesével másztunk fel a létrán. Még a kisebb, 6-7 évesek is ügyesen és bátran vették az akadályt, sőt igazán élvezték a dolgot. Nem úgy, mint a szüleik, akik nagyon izgultak értük. Fent az egykori kultuszhelynél lévő ásatási terület mellett gyűltünk össze, majd egy meredek, valaha lépcsős ösvényen ereszkedtünk vissza a patak mellé. Visszafelé a már ismert úton haladtunk, a vízfolyást követve. Egy kis pihenőnél a gyerekek megkapták az aktuális bélyegzésüket a sulikupa füzetükbe és néhányan a homlokukra is. Fél órával később már célba, pontosabban vissza is értünk az autókhoz.

Szerintem jó móka volt!

Ajánlom figyelmébe mindenkinek ezt a rövid kis túrát. Annál is inkább, mert komoly fejlesztések lesznek a Pilisben, aminek keretében a Meteor létrát is lecserélik hamarosan. Gyanítom, hogy sokkal modernebb, biztonságosabb, tehát unalmasabb lesz a felújítás után. Bevallom, nekem a Rám-szakadék is akkor tetszett igazán, amikor még nem voltak benne létrák, csak néhány rozsdás lánc segítette az előrejutást.

Legközelebb április 14-én "Sulikupázunk". Akkor az Apát-kúti völgyet és a Spartacus ösvényt járjuk majd végig. Akinek van kedve, csatlakozhat a csapathoz.

A túra kiírását itt találjátok!